sport
 ° Forum ° Odpowiedz ° Szukaj °

Zobacz: / Paralotnie / Jak zaczac tandem PPG?
Autor Wiadomość
Robert

Posted: 10 Kwi 2011 12:09:29



Witam,
Latam od 5 lat na Solowce, srednio 40-50 lotow w roku, poki co bez zadnych
wypadkow czy lamania smigla.
Chciałbym zmienic sprzet na mocniejszy a przy okazji zaczac tez w tandemie. Mam
serdeczna prosbe do pilotow lub instruktorow którzy tak latali o opinie na
poniższe nurtujące mnie pytania:

1. Zaznaczam od razu ze nie chce latac zarobkowo i nikomu nie robie na tym polu
konkurencji. Mam zupełnie inna prace. Chciałbym od czasu do czasu zabrac kogos z
rodziny / znajomych. Z kim innym i tak nie poleca, sami tez sie nie naucza
latac. Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania. Czyli tak 1-2 przeloty w miesiącu w tandemie a 2-3
loty solo miesiecznie w sezonie – jeśli chodzi o obciążenie silnika.
2. Jak naped polecacie? Chciałbym jakis w miare lekki, ale i odpowiednio mocny,
taki uniwersalny żebym mogl latac solo, jak i zrobic czasem przelot w tandemie.
Wstepnie skłaniam się do Mostera z EcExtreme, jako ze jestem z Trojmiasta, a
firma pod reka w razie czego.
3. Jaki system podczepienia pasazera, uprząż, riksza, lub cos podobnego. Ze
względów bezpieczeństwa słyszałem opinie ze riksza najlepsza, ale kto to robi,
sprzedaje, gdzie to można kupic, czy to się sklada, latwo transportuje w aucie?
4. Zanim się zdecyduje to chciałbym się wpierw przelecieć z kims w takim
tandemie, czyli maly test i przeszkolenie w jednym. Jezdze często po calej
Polsce wiec na kilka godzin mogę podjechac w zasadzie wszedzie na terenie kraju
5. Jakie skrzydlo do takiego napedu? Slyszalem ze Orka Dudka jest calkiem ok.
oraz BIbeta, może inne? Ja latam caly czas na Reaction, a tandemowe skrzydla
chyba nie sa samostateczne, wiec raczej lagodne warunki w tandemie do latania,
czy tak?

O opinie lub propozycje szkolenia / sprzetu prosze uprzejmie na forum, lub priv:

Pozdrawiam,
Robert







renard galbarczyk

Posted: 10 Kwi 2011 13:29:23



Witam,
Latam od 5 lat na Solowce, srednio 40-50 lotow w roku, poki co bez zadnych
wypadkow czy lamania smigla.
Chcia bym zmienic sprzet na mocniejszy a przy okazji zaczac tez w tandemie. Mam
serdeczna prosbe do pilotow lub instruktorow kt rzy tak latali o opinie na
poni sze nurtuj ce mnie pytania:

1.      Zaznaczam od razu ze nie chce latac zarobkowo i nikomu nie robie na tym polu
konkurencji. Mam zupe nie inna prace. Chcia bym od czasu do czasu zabrac kogos z
rodziny / znajomych. Z kim innym i tak nie poleca, sami tez sie nie naucza
latac. Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania. Czyli tak 1-2 przeloty w miesi cu w tandemie a 2-3
loty solo miesiecznie w sezonie – je li chodzi o obci enie silnika.  
2.      Jak naped polecacie? Chcia bym jakis w miare lekki, ale i odpowiednio mocny,
taki uniwersalny ebym mogl latac solo, jak i zrobic czasem przelot w tandemie.
Wstepnie sk aniam si do Mostera z EcExtreme, jako ze jestem z Trojmiasta, a
firma pod reka w razie czego.
3.      Jaki system podczepienia pasazera, uprz , riksza, lub cos podobnego. Ze
wzgl d w bezpiecze stwa s ysza em opinie ze riksza najlepsza, ale kto to robi,
sprzedaje, gdzie to mo na kupic, czy to si sklada, latwo transportuje w aucie?
4.      Zanim si zdecyduje to chcia bym si wpierw przelecie z kims w takim
tandemie, czyli maly test i przeszkolenie w jednym. Jezdze cz sto po calej
Polsce wiec na kilka godzin mog podjechac w zasadzie wszedzie na terenie kraju
5.      Jakie skrzydlo do takiego napedu? Slyszalem ze Orka Dudka jest calkiem ok.
oraz BIbeta, mo e inne? Ja latam caly czas na Reaction, a tandemowe skrzydla
chyba nie sa samostateczne, wiec raczej lagodne warunki w tandemie do latania,
czy tak?

O opinie lub propozycje szkolenia / sprzetu prosze uprzejmie na forum, lub priv:

Pozdrawiam,
Robert

--

witam, w przyszlym tygodniu bede wystawial na allegro naped od ec
extrime na silniku simonini mini2 oraz riksze przystosowana do tego
napedu, jak bedziesz zainteresowany to zadzwon 889395605 napewno sie
dogadamy.
pozdrawiam




and max

Posted: 10 Kwi 2011 19:08:24



Czesc
Mysle ze powinienes dac sobie spokojnie sam rade.Tez pare lat
temu zapragnalem z kims polatac[ z zona to sie dopiero lata!;]
Zaczalem od rykszy i skonczylem marnie.Przy kolejnym starcie
podczas rozbiegu wpadlem noga w jakas dziure i kol ano zalatwione
na amen.Dlatego wedlug mnie najlepsza do tego jest je trajka,latam na JPX25
i trajce od Ryska Zygadly,i wydaje mi sie ze do takiego okazyjnego latania
spoko daje rade.
powodzenia.




adamparagliding

Posted: 10 Kwi 2011 19:48:05



To i tak miałeś dobrze, bo ja póściłem swoja byłą żonę pierwszy raz i
połamała szkitę w 14-stu miejscach :-(





Robert

Posted: 10 Kwi 2011 19:56:22



To i tak miałeś dobrze, bo ja póściłem swoja byłą żonę pierwszy raz i

połamała szkitę w 14-stu miejscach  :-(



W 14 miejscach? To niezle, wiec na pierwszego mojego pasazera zaprosze tesciowa :)
Trajka mnie zniecheca przez to ze trzeba przyczepke, a z nog to wszystko pakuje
sie do osobowki i mozna startowac z kazej łąki.

Dziekuje wszystkim za info i opinie.
Pozdrawiam,
Robert




BartQ

Posted: 10 Kwi 2011 19:57:37



Witam,
Latam od 5 lat na Solowce, srednio 40-50 lotow w roku, poki co bez zadnych
wypadkow czy lamania smigla.
Chcia bym zmienic sprzet na mocniejszy a przy okazji zaczac tez w tandemie. Mam
serdeczna prosbe do pilotow lub instruktorow kt rzy tak latali o opinie na
poni sze nurtuj ce mnie pytania:

1.      Zaznaczam od razu ze nie chce latac zarobkowo i nikomu nie robie na tym polu
konkurencji. Mam zupe nie inna prace. Chcia bym od czasu do czasu zabrac kogos z
rodziny / znajomych. Z kim innym i tak nie poleca, sami tez sie nie naucza
latac. Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania. Czyli tak 1-2 przeloty w miesi cu w tandemie a 2-3
loty solo miesiecznie w sezonie – je li chodzi o obci enie silnika.  
2.      Jak naped polecacie? Chcia bym jakis w miare lekki, ale i odpowiednio mocny,
taki uniwersalny ebym mogl latac solo, jak i zrobic czasem przelot w tandemie.
Wstepnie sk aniam si do Mostera z EcExtreme, jako ze jestem z Trojmiasta, a
firma pod reka w razie czego.
Generalnie mocny, żeby nie było problemów powinien mieć 100-100kg

ciągu
niestety takie napędy są bardzo drogie,
jeśli latasz okazjonalnie to wystarczy ci i 82-85kg ciągu jakie daje
np. DX200 ze śmigłem Peszke
lub któreś słabsze Simonini

3.      Jaki system podczepienia pasazera, uprz , riksza, lub cos podobnego. Ze
wzgl d w bezpiecze stwa s ysza em opinie ze riksza najlepsza, ale kto to robi,
sprzedaje, gdzie to mo na kupic, czy to si sklada, latwo transportuje w aucie?
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że każdy który zabezpieczy

głowę pilota i pasażera w razie dachowania (przodem lub bokiem -
przetestowałem oba) - bo wtedy jest największa szansa na uszkodzenie
ciała.
Takie zabezpieczenie daję często spory i solidnie wykonany kosz oraz
dobra konstrukcja rurowa
Możesz zobaczyć tu sprzęt na którym latam i który spełnia te wymogi:
https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/WZek#

4.      Zanim si zdecyduje to chcia bym si wpierw przelecie z kims w takim
tandemie, czyli maly test i przeszkolenie w jednym. Jezdze cz sto po calej
Polsce wiec na kilka godzin mog podjechac w zasadzie wszedzie na terenie kraju
5.      Jakie skrzydlo do takiego napedu? Slyszalem ze Orka Dudka jest calkiem ok.
oraz BIbeta, mo e inne? Ja latam caly czas na Reaction, a tandemowe skrzydla
chyba nie sa samostateczne, wiec raczej lagodne warunki w tandemie do latania,
czy tak?
Jeśli chcesz latać spokojnie i bezpiecznie to bardzo dobry jest

Advance BiBeta (lub następcy)
Niestety to skrzydło jest dość wolne (40km/h) ale za to dało rady i w
południe przy ostrej termice - choć przyjemne to nie jest ale lekka
klapa to wszystko co to skrzydło wtedy zrobiło.

BartQ




Robert

Posted: 10 Kwi 2011 20:07:23




Takie zabezpieczenie daję często spory i solidnie wykonany kosz oraz

dobra konstrukcja rurowa

Możesz zobaczyć tu sprzęt na którym latam i który spełnia te wymogi:

https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/WZek#
BartQ
Wyglada dobrze, ale przewieziesz to osobowka, zwyklym sedanem? Czy konieczna

przyczepka?








Robert

Posted: 10 Kwi 2011 20:18:31



http://www.youtube.com/watch?v=f9QsxLXmpVc

Ci tutaj pokazali jak nie latac w tandemie. Widac reke samego Stevena Spielberga.





BartQ

Posted: 10 Kwi 2011 20:42:52



Takie zabezpieczenie daj cz sto spory i solidnie wykonany kosz oraz
dobra konstrukcja rurowa
Mo esz zobaczy tu sprz t na kt rym latam i kt ry spe nia te wymogi:
https://picasaweb.google.com/116998535904673201878/WZek#
BartQ

Wyglada dobrze, ale przewieziesz to osobowka, zwyklym sedanem? Czy konieczna
przyczepka?

--

Osobówką nie ma szans - chyba że z przyczepką,
ja najczęściej dojeżdżam z garażu na startowisko na trajce (potrafi
się toto rozpędzić do 100km/h) a jak startuje gdzieś dalej to
najczęściej wożę autkiem typu Fiat Ducato - ale widziałem u kilku
kolegów takie fajne przyczepki specjalnie na trajki coś jak laweta - i
to jest o tyle fajne że po dojechaniu na start można się bardzo szybko
rozłożyć i wystartować :)

BartQ




Elektryk

Posted: 11 Kwi 2011 07:00:18



<... Trajka mnie zniecheca przez to ze trzeba przyczepke, a z nog to
wszystko pakuje
sie do osobowki i mozna startowac z kazej łąki. <...

Apage satanas! Jakiej przyczepki!
Ja tez pakuje do osobowki - Citroen Xsara Picasso - tylko musze wyjac
tylnie fotele
Trajka od Dynamita, poczytaj dlaczego wchodzi do samochodu:
http://dynamicsport.pl/

PZDR

Elektryk




Zbigniew Gotkiewicz

Posted: 11 Kwi 2011 09:43:54




Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania.

To ja mam lepszy pomysl. Jesli masz wydac 25 - 30 tysiecy na sprzet to
moze umow sie z jakims instruktorem, jedzcie wszyscy razem w jakies
fajne miejsce na 10 dni za te pieniadze, a instruktor zrobi wszystkim
kurs wystarczajacy do zdania egzaminu na SK. Dzieki temu zamiast
brania na siebie obowiazku wozenia pasazerow byc moze zyskasz jakies
towarzystwo do latania. Wiem, ze to nie jest dokladnie to co sobie
zaplanowales, ale wydaje mi sie, ze nikomu taki plan do tej pory nie
wypalil, zeby wozic znajomych w miare regularnie i zbudowac na tym
grupe.

Zbyszek




mimi31

Posted: 11 Kwi 2011 09:58:08




Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania.

To ja mam lepszy pomysl. Jesli masz wydac 25 - 30 tysiecy na sprzet to
moze umow sie z jakims instruktorem, jedzcie wszyscy razem w jakies
fajne miejsce na 10 dni za te pieniadze, a instruktor zrobi wszystkim
kurs wystarczajacy do zdania egzaminu na SK. Dzieki temu zamiast
brania na siebie obowiazku wozenia pasazerow byc moze zyskasz jakies
towarzystwo do latania. Wiem, ze to nie jest dokladnie to co sobie
zaplanowales, ale wydaje mi sie, ze nikomu taki plan do tej pory nie
wypalil, zeby wozic znajomych w miare regularnie i zbudowac na tym
grupe.

Zbyszek

Wak, tylko potem ci znajomi muszą wydać po co najmniej 10-15 tyś zł na
sprzęt.




mimi31

Posted: 11 Kwi 2011 09:59:06




Byloby to zamkniete grono 5-7 zawsze tych samych osob, wiec sa w stanie
opanowac starty/ladowania.

To ja mam lepszy pomysl. Jesli masz wydac 25 - 30 tysiecy na sprzet to
moze umow sie z jakims instruktorem, jedzcie wszyscy razem w jakies
fajne miejsce na 10 dni za te pieniadze, a instruktor zrobi wszystkim
kurs wystarczajacy do zdania egzaminu na SK. Dzieki temu zamiast
brania na siebie obowiazku wozenia pasazerow byc moze zyskasz jakies
towarzystwo do latania. Wiem, ze to nie jest dokladnie to co sobie
zaplanowales, ale wydaje mi sie, ze nikomu taki plan do tej pory nie
wypalil, zeby wozic znajomych w miare regularnie i zbudowac na tym
grupe.

Zbyszek

Tak, tylko potem ci znajomi muszą wydać po co najmniej 10-15 tyś zł
na
sprzęt.




Zbigniew Gotkiewicz

Posted: 11 Kwi 2011 10:29:39




Tak, tylko potem ci znajomi muszą wydać po co najmniej 10-15 tyś zł
na
sprzęt.

Jesli chca latac, to nie beda zalowac, jesli nie chca latac, to nie
warto dla nich podporzadkowywac swojego latania.

Zbyszek





Twoja wypowiedź

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  Email Link  Wyłącz BB code


Zanim wyślesz jakąś wiadomość z polskimi znakami, upewnij się czy kodowanie znaków w twojej przeglądarce to ISO-8859-2
 » Login  » Hasło 
 

Sport - rozmaite formy aktywności fizycznej i umysłowej, podejmowane dla przyjemności lub współzawodnictwa.
Od zwykłej rekreacji sport różni się tym, że uprawianie go jest związane z przestrzeganiem szeregu reguł obowiązujących w danej dyscyplinie, jednak praktycznie granica między sportem i rekreacją jest dosyć płynna. Taka jest definicja sportu na Wiki - http://pl.wikipedia.org/wiki/Sport.

A czym sport jest dla Ciebie ?


© 2001-2014 Polityka Prywatności / Cookies }{ dowcipy opisy gg transport yemin
Zakłady bukmacherskie - angielski we wrocławiu - ad-pilot - kredyty mieszkaniowe kalkulator - hosting - Tuning - kancelaria adwokacka częstochowa